Positiv jag e nu... -.-

Igår var jag hemma från praktiken för jag kände att det började sticka i halsen och min första tanke va att halsflussen var tillbaka för 4 gången sen i slutet av September..
Idag när jag vaknade va det sämre och jag hade riktigt ont och det hade börjat bli lite svullet.
Så jag ringde upp till vårdcentralen och fick bokat en tid.. kommer dit och får sitta och vänta i 1 timme innan jag får träffa en läkare.. väl där inne så får jag träffa den mest otrevliga läkaren.
Jag frågade om dom kunde skicka en remiss till näl.. då säger hon, med en bitchig attityd "men du får ju rätt behandling vetu, vi skickar inte förens du haft det 4 gånger på en 2 års tid" och då sa jag "men detta är ju 4de gången på 2 månader :o" och hon "det ska överskrida 4 gånger!!!"
Då blev jag sur och hon skickade mig för provtagning.. sen satte dom mig i väntrummet och där satt jag länge innan hon kommer och hämtar mig igen och säger "det är inget fel på dig vetu" och så säger hon att jag får komma tillbaka imorgon om det är sämre och jag sa då "ne det är ju inget fel på mig...." sen sa hon att vi skulle ta ett till halsprov och skicka till näl..
Sitter i 15 minuter för att få ta prover och då kommer en tant ut och frågar om jag inte kommit in än.. bra koll på det där stället..
Sen fick jag då gå hem.. kul att sitta där 2 timmar för att få höra att det inte är nåt fel på mig.. känner ju det på mig!

Dock va det en liten unge där uppe som muntrade upp en lite! hahah :D han kan väl vart 2 år gammal och totalt sjövild :D
Rymde från sin mamma och sprang in dit läkarna bara fick va så fort dörren öppnades och klättrade på sofforna och välte ut plastskedar.. rev halva stället typ haha
Sen kom han fram till mig och visade en leksaksbil och sen började han klättra på borden medans han samtidigt pratade med mig hahha :D han va riktigt söt :D

Sen gick jag ner till cafét och berättade att jag va sjuk och att det inte gick att få tag på dom via telefon.. Då fick jag reda på det att dom hade vart försenade idag eftersom dom hade försökt hoppa med bilen över en snövall och fastnat hahahha xD
Dom bjöd mig iaf på varm oboy och nån bakelse bara för att jag va sjuk och sen skickade dom hem mig hahaha :D

Nu ska jag snart gå med hunden iaf och sen spela sims :) HAJS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0